Sunday, October 21, 2012

Tuhan Telah Memberitahu



Salam ceria buat saf bloggers dan pembaca yang dirahmati Allah.

Saya ingin kongsikan satu alun pesanan yang pernah membelah corong pembesar suara  surau salah sebuah sekolah menengah di Kubang Buaya, biasanya sejurus sebelum Maghrib tiba, kira-kira lebih 20 tahun lalu.

Tuhan, Kau telah memberitahu kami tentang peristiwa akhir zaman.  Peristiwa di zaman kami ini melalui lidah NabiMu.

Di zaman ini ikhtilaf banyak terjadi firqah sesat tujuh puluh dua banyaknya.  Al Quran dijadikan barangan dagangan, isinya sudah tidak dihiraukan.  Tuhan kekasihMu memberitahu, dunia dijadikan barang yang diburu.  Muslimin diseksa dan dihina oleh tangan-tangan kafir durjana!

Tuhan NabiMu terus bermadah.  Ilmu akhirat ditinggalkan orang,  ilmu dunia dijadikan rebutan.  Perempuan-perempuan dijadikan hiasan.  Rumah-rumah syaitan penuh riang.  Rumah-rumah Tuhan kosong dan lengang….

Tuhan yang paling menakutkan, NabiMu pernah bersabda:  Di akhir zaman yang paling jahat - Ulama yang memandang dunia.  Tabiatnya busuk bak bau bangkai.  Siapa tercium kan mati jiwanya!

Tuhan NabiMu menyambung lagi terhadap peristiwa akhir zaman.  Perempuan hilang malunya.  Anak tidak hormati ibu bapa, bahkan keduanya dijadikan kuli atau sudah tidak dipeduli.

Tuhan penutup kata kami ceritakan dari lidah Nabi kekasihMu.  Rezeki yang halal susah dicari ibarat mencari berlian berharga. 

Tuhan kekasihMu menjanjikan kedatangan mujaddid baru. 

Muslimin nasibnya akan terbela.  Rumah-rumah Tuhan penuh riang, rumah-rumah syaitan akan musnah.  Perempuan-perempuan akan dilindungi.  Anak-anak soleh dan solehah.

Kebenaran kan pasti terbukti.




Memang benar terjadi seperti yang dikata.  Semakin hari semakin menjadi-jadi.  Tertekan dan semakin payah bernafas.  Manakah punca untuk diperbetulkan?

Sesungguhnya Tuhan telah memberitahu kami…..


4 comments:

  1. seram jugak membacanya..mintak jauh la dari semua ni..terima kasih kongsi menda yang bermanfaat ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saling peringat tuan.

      Terima kasih pada tuan juga sudi mai baca naa

      Delete
  2. lirik nasyid yang penuh pengertian..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah.. alunan nasyid era akhir 80an

      Delete